Abraham de vriend van God

Hamilton Smith

Hamilton Smith neemt u mee om op een indrukwekkende manier meer te leren over Abraham en zijn God!

Beschikbaarheid: Leverbaar

Klik om prijs te zien Wat is dit?
  • ✅ Ophalen in Veenendaal
  • ✅ Versturen via PostNL
Details

Wat is de kennis van de wegen van God met Abraham en zijn nakomelingen toch uitermate belangrijk voor een goed begrijpen van de Bijbel!

Aan Abraham gaf de Heer deze veel omvattende belofte: 'Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken, en met u zullen alle geslachten des aardbodems gezegend worden' (Genesis 12:3). Uit Galaten 3:16 leren we, dat 'het Zaad - dé Nakomeling - van Abraham' Christus was en dat alleen in Hem al de zegeningen van het nieuwe verbond zullen worden ge-realiseerd.

In slechts enkele hoofdstukken laat God de schepping van het heelal beschrijven. De rest van het Oude Testament is bijna geheel gewijd aan Gods wegen met deze ene man en zijn nageslacht.

Abraham is een van de meest karakteristieke figuren in de Bijbelse geschiedenis. Weinig mensen worden zo vaak in de Schrift genoemd. Hij heeft daarbij ook de eretitel om 'een vriend van God' genoemd te worden (Jakobus 2:23). Om Abraham voor te bereiden op de plaats die God voor hem bedoeld had, verscheen hem 'de God der heerlijkheid' (Handelingen 7:2). Hij gaf hem schitterende vergezichten: zicht op de Heer Jezus (Johannes 8:56) en zicht op de hemelse stad 'die de fundamenten heeft, waarom van God ontwerper en bouwmeester is' (Hebreeën 11:10). Laat u mee-nemen door de schrijver om meer over Abraham en zijn God te leren!

Auteur: Hamilton Smith

Hamilton Smith (1862-1943) leefde uit de overtuiging dat schriftuurlijk onderwijs een praktische uitwerking moet hebben. Zichzelf wegcijferend, wars van alle persoonsverheerlijking, ondertekende hij zijn geschriften vaak alleen maar met de initialen 'H.S.' Veel tijd van zijn leven bracht hij door met christenen, die eenvoudig op nieuwtestamentische wijze samenkwamen. Wat betreft fundamentele leerstellingen was hij zuiver orthodox; terwijl zijn prediking een ernstige indruk achterliet. U neemt een boek ter hand van een schrijver, die zelf diep getroffen werd door de zegenrijke dingen in het Woord van God en die dit graag met ieder wilde delen.

Extra informatie
Auteur Hamilton Smith
ISBN nummer 9789080886728
Uitgever Daniël
Aantal Pagina's 96
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over: Abraham de vriend van God